Witaj na naszej stronie

Zanim zapoznasz się z jej treścią, odpowiedz nam na pytanie.

Czy jesteś osobą pełnoletnią?

Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie.

Kampania “Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie.” porusza temat świadomego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Jej głównym celem jest edukowanie, że bez względu na rodzaj alkoholu jakie spożywamy jest w nim obecna taka sama substancja czyli C2H5OH. Dlatego też każdy alkohol, niezależnie od rodzaju i podanych procentów zawartości alkoholu, należy pić odpowiedzialnie.

Kampania prowadzona jest od 2016 roku. Po dwóch latach jej realizacji przeprowadzono badanie ewaluacyjne, podczas którego 20% respondentów zadeklarowało, że miało kontakt z kampanią, 77% oceniło ją pozytywnie, natomiast 78% potwierdziło, że kampanie tego typu są konieczne. Podsumowując działania we wszystkich kanałach komunikacji spowodowały, że z przekazem kampanii spotkało się ponad 18 mln osób.

W nowej odsłonie kampanii #zTwarzą chcemy uświadomić młodym, co to jest odpowiedzialne spożywanie alkoholu, że nie potrzeba pić go w dużych ilościach, żeby się dobrze bawić. Lepiej wypić kilka drinków mniej i wrócić z imprezy #zTwarzą.

Jak bawić się #zTwarzą? Czym zastąpić alkohol? Czego nie robić, żeby poranek był miły? Na te i inne pytania odpowiadają nasi influencerzy w akcji „#zTwarzą”.   

Bohaterami pierwszego etapu kampanii „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie.” zostali Tomasz Ciachorowski i Michał Mikołajczak – aktorzy, którzy wcielili się w role imprezowiczów. Na swoich InstaStories opublikowali oni filmy z imprezy, na której jeden z nich przesadza z alkoholem, a drugi relacjonuje wszystko z perspektywy osoby trzeźwej. Ma to pokazać młodym ludziom, którzy przesadzili z ilością wypitego alkoholu, że z boku ich zachowanie nie jest takie, jakie im się wydaje – mogą mówić za głośno, być nachalni lub po prostu nieśmieszni. Ich InstaStories narobiło sporo medialnego szumu. 

Kolejnym bohaterem kampanii społecznej „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie.” organizowanej przez ZP PPS został Patryk Chilewicz – popularny dziennikarz i redaktor naczelny Vogule Poland. Za pośrednictwem filmów opublikowanych na InstaStories pokazywał młodym ludziom, jak pić odpowiedzialnie i #zTwarzą. W swoim niepowtarzalnym stylu udzielił szeregu rad, które przydadzą się na każdej imprezie. Celem wideo jest także uświadomienie odbiorcom, że da się bawić bez alkoholu.  

Dodatkowo w ramach kampanii są również organizowane szkolenia adresowane do pracowników sklepów i lokali gastronomicznych. Stanowią one odpowiedź na potrzebę edukacyjną w obszarze odpowiedzialnego handlu alkoholem, a w szczególności przestrzegania prawa dotyczącego zakazu sprzedaży osobom nieletnim i nietrzeźwym. Interaktywna, warsztatowa formuła umożliwia uczestnikom sprawdzenie swoich umiejętności i uzyskanie odpowiedzi na pytania, które pojawiają się w ich codziennej pracy.

Inicjatorem kampanii jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), czyli organizacja zrzeszająca producentów napojów alkoholowych. Do zadań Związku należy podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój branży spirytusowej w Polsce i za granicą poprzez współpracę z przedstawicielami władzy publicznej oraz organizacjami społecznymi. ZP PPS zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z tworzeniem odpowiednich warunków prawnych i ekonomicznych dla rozwoju branży, umacnianiem wielowiekowej tradycji wyrobów spirytusowych, promowaniem nowych technologii oraz realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w branży spirytusowej. Od 2008 r. prowadzi kampanie edukacyjne zapobiegające nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Piłeś? Nie jedź!” oraz „Lepszy start dla Twojego dziecka”.

Partnerzy: Fundacja Universitatis Varsoviensis, Krajowa Izba Gospodarcza, Polskie Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii, Instytut Samorządowy, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu, Instytut Transportu Samochodowego, Rescue Riders – Motocyklowe Ratownictwo Medyczne, Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Fundacja KRZYŚ, Polski Związek Żeglarski, Polskie Towarzystwo Pielęgniarstwa Ratunkowego oraz Rzeszów – Stolica Innowacji.

Partnerzy medialni: Vogule Poland oraz Plotek.pl