Kampania: Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie

Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” dotyczy świadomego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Jej głównym celem jest uświadomienie, że bez względu na rodzaj alkoholu jaki spożywamy, jest w nim obecna ta sama substancja, czyli C2H5OH. Działania podejmowane w ramach kampanii mają jasno pokazać, że jeśli pijesz 250 ml 5% piwa albo 100 ml 12% wina czy 30 ml 40% wódki, to w każdym z tych napojów znajduje się dziesięć gramów czystego alkoholu (10 gramów 100% alkoholu). Komunikat ten wybrano opierając się na wynikach badania opinii publicznej, przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w maju 2016 r. Wykazało ono, że Polacy nie potrafią rozróżnić, czy i ile czystego alkoholu znajduje się w spożywanych napojach alkoholowych. Stąd potrzeba uświadamiania, że ilość wypitego alkoholu zależy nie tylko od jego „mocy”, ale również od objętości. A każdy alkohol, niezależnie od swojej etykiety i podanych procentów zawartości alkoholu, należy pić odpowiedzialnie.

W ramach kampanii przygotowano billboardy edukacyjne informujące, że Alkohol = Alkohol = Alkohol. Blisko 100 nośników z hasłem kampanii można było zobaczyć w wybranych miastach, między innymi Białymstoku, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu. Zrealizowano również spot, który był wyświetlany na ekranach LCD na 50 uczelniach wyższych w 23 miastach.

Dodatkowo organizowane są również szkolenia adresowane do pracowników sklepów i lokali gastronomicznych. Stanowią one odpowiedź na potrzebę edukacji w obszarze odpowiedzialnego handlu alkoholem, a w szczególności przestrzegania prawa dotyczącego zakazu sprzedaży osobom nieletnim i nietrzeźwym. Interaktywna, warsztatowa formuła umożliwia uczestnikom, sprawdzenie swoich umiejętności i uzyskanie odpowiedzi na pytania, które pojawiają się w ich codziennej pracy. Dotychczas szkolenia odbyły się między innymi w Sopocie, Katowicach, Gdyni, Rzeszowie, Władysławowie, Słupsku i Krynicy-Zdroju.

Partnerami akcji są m.in.: Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu, Fundacja Krzyś, Polskie Towarzystwo Pielęgniarstwa Ratunkowego, Instytut Samorządowy, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Warszawski Uniwersytet Medyczny.

Inicjatorem kampanii jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). To organizacja zrzeszająca producentów napojów alkoholowych. Do zadań Związku należy podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój branży spirytusowej w Polsce i za granicą poprzez współpracę z przedstawicielami władzy publicznej oraz organizacjami społecznymi. ZP PPS zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z tworzeniem odpowiednich warunków prawnych i ekonomicznych dla rozwoju branży, umacnianiem wielowiekowej tradycji wyrobów spirytusowych, promowaniem nowych technologii oraz realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w branży spirytusowej. Od 2008 r. prowadzi kampanie edukacyjne zapobiegające nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Piłeś? Nie jedź!” oraz „Lepszy start dla Twojego dziecka”.

Strona używa plików cookie, by ją przeglądać musisz zaakceptować ten fakt. Więcej informacji

Pliki cookie to małe informacje zapisywane w przeglądarce, by później serwer wiedział z kim ma do czynienia. Dzięki plikom cookie nie trzeba powtarzać za każdym razem weryfikacji wieku. Pliki cookie wykorzystywane są również przez system Google Analytics badający ruch na stronie.

Zamknij