Kampania: Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie

Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” dotyczy świadomego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Jej głównym celem jest uświadomienie, że bez względu na rodzaj alkoholu jaki spożywamy, jest w nim obecna ta sama substancja, czyli C2H5OH. Działania podejmowane w ramach kampanii mają jasno pokazać, że jeśli pijesz 250 ml 5% piwa albo 100 ml 12% wina czy 30 ml 40% wódki, to w każdym z tych napojów znajduje się dziesięć gramów czystego alkoholu (10 gramów 100% alkoholu). Komunikat ten wybrano opierając się na wynikach badania opinii publicznej, przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w maju 2016 r. Wykazało ono, że Polacy nie potrafią rozróżnić, czy i ile czystego alkoholu znajduje się w spożywanych napojach alkoholowych. Stąd potrzeba uświadamiania, że ilość wypitego alkoholu zależy nie tylko od jego „mocy”, ale również od objętości. A każdy alkohol, niezależnie od swojej etykiety i podanych procentów zawartości alkoholu, należy pić odpowiedzialnie.

W ramach kampanii przygotowano billboardy edukacyjne informujące, że Alkohol = Alkohol = Alkohol. Blisko 100 nośników z hasłem kampanii można było zobaczyć w wybranych miastach, między innymi Białymstoku, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu. Zrealizowano również spot, który był wyświetlany na ekranach LCD na 50 uczelniach wyższych w 23 miastach.

Dodatkowo organizowane są również szkolenia adresowane do pracowników sklepów i lokali gastronomicznych. Stanowią one odpowiedź na potrzebę edukacji w obszarze odpowiedzialnego handlu alkoholem, a w szczególności przestrzegania prawa dotyczącego zakazu sprzedaży osobom nieletnim i nietrzeźwym. Interaktywna, warsztatowa formuła umożliwia uczestnikom, sprawdzenie swoich umiejętności i uzyskanie odpowiedzi na pytania, które pojawiają się w ich codziennej pracy. Dotychczas szkolenia odbyły się między innymi w Sopocie, Katowicach, Gdyni, Rzeszowie, Władysławowie, Słupsku i Krynicy-Zdroju.

Partnerami akcji są m.in.: Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu, Fundacja Krzyś, Polskie Towarzystwo Pielęgniarstwa Ratunkowego, Instytut Samorządowy, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Warszawski Uniwersytet Medyczny.

Inicjatorem kampanii jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). To organizacja zrzeszająca producentów napojów alkoholowych. Do zadań Związku należy podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój branży spirytusowej w Polsce i za granicą poprzez współpracę z przedstawicielami władzy publicznej oraz organizacjami społecznymi. ZP PPS zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z tworzeniem odpowiednich warunków prawnych i ekonomicznych dla rozwoju branży, umacnianiem wielowiekowej tradycji wyrobów spirytusowych, promowaniem nowych technologii oraz realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w branży spirytusowej. Od 2008 r. prowadzi kampanie edukacyjne zapobiegające nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Piłeś? Nie jedź!” oraz „Lepszy start dla Twojego dziecka”.

[an error occurred while processing this directive]

Strona używa plików cookie, by ją przeglądać musisz zaakceptować ten fakt. Więcej informacji

Pliki cookie to małe informacje zapisywane w przeglądarce, by później serwer wiedział z kim ma do czynienia. Dzięki plikom cookie nie trzeba powtarzać za każdym razem weryfikacji wieku. Pliki cookie wykorzystywane są również przez system Google Analytics badający ruch na stronie.

Zamknij